Het idee voor de tool is ontstaan uit een gezamenlijke ambitie om overheden laagdrempelig te helpen hun communicatie met inwoners te optimaliseren.

We hebben het instrument niet alleen vóór, maar ook mét de praktijk ontwikkeld. De tool is gebaseerd op een representatief, grootschalig onderzoek onder ruim 8000 inwoners van Nederlandse gemeenten. Meer dan 50 professionals werkzaam bij een Nederlandse gemeente, waterschap of uitvoeringsinstantie hebben inmiddels meegekeken bij de ontwikkeling van de tool, en ons feedback gegeven over de relevantie en toepasbaarheid van de tool in de praktijk.

We werken volgens de “Design Thinking” methode. Het instrument dat we nu op deze website hebben geplaatst is een bèta-versie. Het is gereed om getest te worden in de praktijk, en om die reden online geplaatst.

Test het uit, en laat ons weten wat je ervan vindt! Dit kan door contact met ons op te nemen.

Wil je meedenken over de verdere ontwikkeling? Heel waardevol! Neem ook dan contact met ons op. In 2021 willen we weer een (liefst) plenaire (online) terugkoppelingsmoment organiseren.









De website www.kenjeinwoner.nl, het onderzoek en de tool voor de perfecte klantreis van inwoners van een gemeente
is een initiatief van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), Citisens, OBI4Wan en Upstream.