Klantreis van inwoners met betrokkenheidsprofiel stadse nomade
Social media gemeente

Samenwerking Ken je inwoner en gemeenten Arnhem, Oss, Doetinchem en Lingewaard

Hoe sluit je als gemeente aan op de klantreis van jouw inwoners?

Social media kanalen voor een efficiëntere klantreis gemeente

Kenjeinwoner.nl is een samenwerking aangegaan met de gemeenten Arnhem, Oss, Doetinchem en Lingewaard. Bij deze vier gemeenten studeren vier communicatiestudenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen af op een specifiek communicatievraagstuk. Voor de communicatie rondom deze vraagstukken en de andere werkzaamheden bij de gemeenten gaan zij met de tool Kenjeinwoner aan de slag. Door actief gebruik te maken van de Kenjeinwoner tool kan ook meer informatie over het gebruik ervan verschaft worden om de tool eventueel te verbeteren.

De tool Kenjeinwoner.nl helpt communicatieprofessionals om de interactie met inwoners gedurende een participatie- of dienstverlening vraagstuk te bevorderden. Zo geeft de tool voor verschillende doelgroepen een advies over welk kanaal in te zetten in welke fase van de klantreis. Daarnaast geeft de tool ook meer input over de verwachtingen van de geselecteerde groep. Door veelvuldig gebruik te maken van deze tool kunnen gemeenten profiteren van de input die dit oplevert en dit gebruiken bij het communicatieplan van de gemeente.

Deze tool is gebaseerd op zowel data uit grootschalig onderzoek onder ruim 8000 inwoners van Nederlandse gemeentes als inzichten uit het werkveld. Het is een gratis tool die communicatieprofessionals helpt om de interactie met inwoners gedurende een traject te optimaliseren. De tool is een initiatief van Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Citisens, OBI4Wan en Upstream.

Geef een antwoord
Related Posts









De website www.kenjeinwoner.nl, het onderzoek en de tool voor de perfecte klantreis van inwoners van een gemeente
is een initiatief van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), Citisens, OBI4Wan en Upstream.

Total
0
Share