Klantreis van inwoners met betrokkenheidsprofiel stadse nomade

Onderzoek onthult kanaalvoorkeuren van inwonerstypen

Gemeenten & social media: zo sluit je aan bij de contentvoorkeuren van inwoners

Hoe sluit je als gemeente aan op de klantreis van jouw inwoners?

Hoe betrek je diverse inwonerstypen bij een participatietraject? Renée van Os, hoofdonderzoeker bij Citisens en Arne Keuning, strategisch adviseur digitaal bij Upstream schreven een artikel in het blad InGovernment.

Principes als ‘de inwoner centraal’ en ‘van buiten naar binnen werken’ krijgen een steeds prominentere rol in hoe gemeenten het contact en de interactie met inwoners inrichten. Steeds belangrijker wordt ook het besef dat deze interactie, en de keuzes die gemeenten hierbij maken, niet op onderbuikgevoelens gebaseerd moeten zijn, maar op data en inzichten.

Om data en inzichten te verzamelen, hebben in de zomer van 2020 de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), Citisens, OBI4wan en Upstream samen een groot onderzoek uitgevoerd onder een representatieve groep Nederlanders (n = 7.595). Het onderzoek was gericht op het in kaart brengen van de kanaalvoorkeuren van inwoners, en op hun verwachtingen ten aanzien van het contact met de gemeente.

Lees het artikel waarin de resultaten toegelicht aan de hand van een casus over een participatietraject.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts









De website www.kenjeinwoner.nl, het onderzoek en de tool voor de perfecte klantreis van inwoners van een gemeente
is een initiatief van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), Citisens, OBI4Wan en Upstream.

Total
0
Share