Deze tool is bedoeld om professionals die werkzaam zijn bij een gemeente of (semi)overheidsinstelling te ondersteunen in hun dagelijkse werk.

Ben je bezig met een participatietraject? Werk je op het KCC of de communicatie-afdeling? Dan geeft deze tool je praktische handvatten om je communicatie met verschillende doelgroepen in te richten: het geeft je inzicht in voorkeurskanalen en verwachtingen van verschillende typen inwoners en verschillende leeftijdsgroepen gedurende 5 fasen van een klantreis.

De tool is interactief: als gebruiker kun je zelf kiezen wat de context is van je communicatie (dienstverlening of participatie) en wat de doelgroep is van je communicatie.

Gebruik de keuzeknoppen bovenaan om keuzes te maken – de inzichten verspringen afhankelijk van je keuzes.

Bepaal de perfecte klantreis (Start de tool)

Lees ook over de totstandkoming en achtergrond van de tool









De website www.kenjeinwoner.nl, het onderzoek en de tool voor de perfecte klantreis van inwoners van een gemeente
is een initiatief van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), Citisens, OBI4Wan en Upstream.